Дизайн, конструювання та виготовлення деталей зі склопластику, вуглепластику
(куратори напрямку: к.т.н., доц. Марченко Станіслав Вікторович, асист. Руденко Павло Володимирович)
Завдяки унікальному поєднанню властивостей полімерні композиційні матеріали знаходять застосування в різних галузях народного господарства: від корпусів човнів, обшивки автівок (склопластик, вуглепластик) до багаторазових форм для лиття металевих та неметалевих матеріалів. Склопластик є технологічним матеріалом з високими питомими показниками міцності для отримання деталей і виробів складної форми:
> склопластики мають питому міцність вище, ніж в сталі, і тим самим дозволяють забезпечити меншу масу
конструкції в порівнянні із сталевими.
> відносно висока теплостійкість дозволяє використовувати вироби із склопластику при температурах до 120° С.
> нечутливість до низьких температур.
> висока стійкість до сонячної радіації.
> високий рівень збереження живильних речовин в кормі.
> корозійна стійкість.
> термін служби понад 30 років.
> низька теплопровідність.
> ремонтопридатність склопластикових виробів набагато вища, ніж металевих.
Серед розробок кафедри:
> проект розбірного тримісного човна, що у складеному стані є багажником легкового автомобілю;
> зовнішній тюнінгмототранспорту;
> створення склопластикових форм для лиття бетону, полімербетону;
> створення прес-форм з композитів для литва виплавних моделей;
> ремонт склопластикових, вуглепластикових виробів;
Зовнішній тюнінгмототранспорту
Завдяки оригінальним обтічникам мотоцикл набуває власних, виняткових рис, що робить зручним у експлуатації і виділяє його на дорозі. Тюнінгованим є і боковий причеп, що дозволило збільшити комфортність поїздки пасажира та підвищити корисний об'єм багажного відсіку. Склопластикові деталі екстер'єру у декілька разів легші у порівнянні з металевими, є нечутливими до корозії і не шумлять.
Проект розбірного тримісного човна
Сьгодні популярність для відпочинку на воді здобули надувні човни з армованого полівінілхлориду. При всіх своїх перевагах такі плавзасоби мають і безліч недоліків у порівнянні з корпусними: низькій рівень комфорту, набагато гіршу керованість, суттєво меншу максимальну швидкість та значно меншу міцність. Деякі з цих недоліків виправляються особливістю конструкції, хоча в цілому це веде до збільшення габаритів та ваги човна в складеному вигляді. Останній фактор часто є вирішальним, наприклад, коли вибір човна обмежується корисним об'ємом багажнику легкового автомобілю.
Існуючі склопластикові човни мають дуже суттєві недоліки: вага понад 60 кг не дозволяє їх ані завантажувати одній людині, ані перевозити на даху звичайного легкового автомобілю і вимагає використання трейлера, що тягне за собою додаткові витрати, незручності.
Проект багатофункціонального розкладного човна має на меті створення тримісного моторного човна, що складається з секцій. Ці частини човна складаються одна в одну, що дозволяє його транспортування на даху як бокс-багажник легкового автотранспорту з високим корисним об'ємом для вантажу. Складання секцій у човен займатиме не більше 10 хвилин завдяки оригінальному кріпленню. На даному етапі завершується створення багаторазової форми по майстер-моделі.